roliga timmen

Träna! Den grundläggande biten för gott immunförsvar. Träning, såklart. Vad dum jag är va. Under hela min grundskoletid var jag sjuk kanske 4 gånger. På 9 år alltså. Sen jag började gymnasiet, och slutade träna, för 2 år sedan, har jag varit sjuk mer än dubbelt så mycket. Så kommer min mamma med årets tröst: det är för att du inte tränar längre. Precis vad man vill höra när man ligger inne med världens förkylning och knappt någon röst kvar. Jag måste börja träna. Det räcker inte med de miljontals trappsteg och alla stolar jag skuttar runt på på Ullevi. Riktigt skare va. Tur att vi packar löparskorna med oss när vi sticker till G-holmen imorgon, jag och mor ska springa som få runt den där ön. Om jag bara kunde bli frisk någon gång.

Var det förresten någon som visste att i vissa länder, typ England, sockrar dom sina popcorn istället för att salta? Vilken..omväxling. Jag tror de gör så i Norge också. Det var många norrmän som frågade mig idag ifall jag sålde söta eller salta popcorn. Välkommen till Sverige.

Nu ska jag packa. Jag packar för soligt väder, och träning.

pusspusspussx
Sarah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0