Dagens Kex

image286
Vem säger att man behöver vara platt och krispig för att vara ett välförtjänt dagens kex?
Dagens kex blir min vän clementinen. Det enda kexet som är klotformat oranget och har ett löst skal (annars är det ingen värdig clemme) som kan få denna utmärkelse.
Hela skolan väntade jag på mina clementiner som låg hemma och väntade på mig, de lyste glatt upp fruktskålen.
När jag väl fick avnjuta mina clementiner känndes dagen plötsligt lite mera värdefull.
Man kan kort och gott säga som de gamlagodingarna Östen med Resten,
"Clementinen kommer med solsken till mig 
Clementinen kommer med solsken till mig
Och hela världen blir så underbar
När clementinen kommer och jag vet clementinen har
Solsken till mig!"
(bortsett från att det möjligtvis ska vara Hon istället för clementin, men det är detaljer)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0